راهنمای خرید اتو

همه ما می دونیم که برای خرید یک اتو بخار کلی برند هست و انتخاب از بین این همه برند مقداری سخت هست ما در این پست قصد نداریم برند به خصوصی را معرفی کنیم در اینجا قرار است اتو مناسب با کارکردی که نیاز دارید خرید کنید و در انتخاب اتو مناسب گمراه نشوید و یک راست سراغ همان محصولی که می خواهید بروید.

1– اتو بخار – اتو مخزن دار – بخارگر !!!

سوالی که ممکن است در هنگام خرید برای خریداران پیش بیاید همین است ! اتوبخار معمولی یا اتو مخزن دار و یا بخارگر بخریم ؟! خب ابتدا باید به نیاز خودمون در اتوکشی توجه کنیم اگر بخواهیم به صورت مختصر در این مورد صحبت کنیم اگز مقدار اتوکشی شما در طول روز نرمال می باشد اتو بخار معمولی اگر در طول روز چندین بار به اتوکشی می پردازید اتو مخزن دار را انتخاب کنید و البته که عملکرد بخارگر با این ۲ متفاوت می باشد و برای چین و چروک های سطحی لباس می باشد. البته ما در این مقاله بیشتر راجب اتوبخار معمولی صحبت میکنیم.

۲ – قدرت اتو چه قدر باشد ؟!

نکته بسیار مهم در انتخاب اتو قدرت آن می باشد که با توجه به مدل و قیمت آن متفاوت می باشد و خب کاملا مشخص است که هر مقدار قدرت اتو بیشتر مقدار داغ شدن کف اتو بیشتر خواهد بود و همچنین زمان داغ شدن آن هم بیشتر خواهد شد و چین و چروک های لباس را سریع تر از بین میبرد.

۳ – مقدار و حجم بخار خروجی از اتو مهم است ؟!

اگر بخواهیم کوتاه جواب بدهیم بله کاملا مهم و موثر می باشد. حجم بخار خروجی به اندازه قدرت اتو مهم می باشد و این ۲ رابطه مستقیم با یکدیگر دارند و هرمقدار بخار اتو بیشتر باشد حجم بخاری که از اتو خارج می شود بیشتر خواهد بود و سرعت از بین بردن چین و چروک ها بیشتر خواهد بود.

  4-دکمه اسپری آب یک ویژگی مهم و کاربردی.

این دکمه در اکثر اتوهای تفال وجود دارد و یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی است که به کمک دکمه ای که بر روی اتو دسته اتو وجود دارد می توانید مقدار آبی را بر روی لباس و پارچه اسپری کنید که این امر باعث می شود اتوکشی لباس شما آسان تر و سریع تر صورت گیرد.

۵ – وزن اتو مهم است ؟ سبک بخریم یا سنگین ؟!

شاید در انتخاب هر وسیله دیگری وزن کمتر نشانه بهتری باشید اما حداقل در اتو اینطور نیست . لزوما نمیتوان گفت اتو باید سبک یا سنگین باشد اما باید وزن مناسبی داشته باشد تا بر روی لباس به بهترین شکل حرکت کند و با فشاری که وارد میکند بهترین کارایی را داشته باشد.

 

۶ – مخزن آب چه مقدار گنجایش داشته باشد ؟!

مخزن آب اتوها معمولا گنجایشی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی لیتر را دارند که برای اتوکشی چند لباس کاملا مناسب هستند همچنین این مورد آن چنان مهم نیست که بخواهیم بر اساسش اتو مورد نظر خود  را انتخاب کنیم.

 

۷ – دیگر قرار نیست لباس های شما دچار سوختگی شود !

در اتو های جدید سیستم قطع خودکار است که باعث می شود دیگر نگران سوختن لباستان نباشید البته این قابلیت در اتو های متوسط به بالا هست در اتو های رده پایین این قابلیت موجود نیست

۸ – سیستم ضد چکه , لباس های شما لک نمیشود.

سیستم ضد چکه در اتوها باعث می شود از ریختن و چکه کردن آب بر روی لباس های شما جلوگیری شود و این سیستم از لک شدن لباس های شما جلوگیری میکند.

 

۹ – اتو بخار و بخارگر هر ۲ را داشته باشید!

سیستم بخاردهی موجود در اتوها باعث می شود در حالت عمودی هم بتوانید ازاتوی خود استفاده کنید و استفاده ای به مانند بخارگر داشته باشید و به وسیله ان بتوانید لباس های آویزانی و پرده خود را بخاردهی کنید.

 

۱۰ – سیستم ضد رسوب اتو ها

اکثر اتوهای جدید از سیستم ضد رسوب و مخزن رسوب گیر استفاده کرده است که این سیستم وظیفه دارد رسوب آب را در مخزن خود جمع کرده و مانع ریختن آن بر روی لباس شود و از خرابی اتو هم جلوگیری میکند.

 

۱۱ – تنظیم بخار اتوماتیک مخصوص اتوهای مدل بالا.

اتوهای هوشمند  دارای فناوری تنظیم بخار خودکار هستند که در این اتوها شدت و میزان بخار با توجه به جنس و نوع پارچه تغییر میکند و نیازی نیست این کار را دستی انجام دهید.

 

۱۲ – جنس کف اتو نکته بسیار مهم هنگام خرید!

دقت داشته باشید که اتویی که قرار است خریداری کنید کفی از جنس سرامیک داشته باشید تا هیچ گاه به لباس نچسبد و به راحتی هم بتوان کف آن را تمیز کرد. که این مورد هم در تمامی اتوهای برند تفال وجود دارد.

امیدواریم با این توضیحات بتوانید اتوی مناسب خودتان را انتخاب کنید و به خرید آن بپردازید
درباره تفاوت برند ها در خرید در پست بعدی می پردازیم