قوانین و مقررات تحویل و بازگشت کالا

 

اساس فروشگاه دکه براین است که همواره بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد و در این راستا مهلت تست 7 روزه کالا را به مشتریان خود می‌دهد؛ چنانچه مشتری قصد مرجوع نمودن کالا را دارد، هزینه آن به طور کامل به مشتری پس داده خواهد شد.

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

1-  طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا میبایست وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید.

2-  طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارش‌هایی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش‌دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه الزامی مبنی بر تحویل کالا به فردی غیر از سفارش دهنده ندارد و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود و یا مشتری باید شخصاً به فروشگاه مراجعه و کالا را تحویل گیرد.

3- مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید. 

4- مشتریان محترم باید در هنگام تحویل سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود) و هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می‌شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.

  تبصره 1: کالاهایی که در رسید تحویل آنها قید گردیده است که نباید از بسته‌بندی خارج گردند (مانند: کولر گازی، تلویزیون، سینما خانگی و …) از بند فوق مستثنی می باشند و مشتریان صرفاً می بایست سلامت بسته‌بندی کالا را بررسی نمایند. در این موارد، باز و راه اندازی کالا صرفاً باید توسط کارشناسان شرکت ارائه‌دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می‌باشد.

  تبصره 2: چنانچه بسته‌بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه‌خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نموده و موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع دهد.

5-  در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری، مشتری محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردیده و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر امکان هیچگونه اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا علیرغم اینکه کالا تا سقف ممکن بیمه گردیده، به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت وجود ندارد.

6-  به دلیل مسائل و مشکلات روی داده و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس فتا و نیروی انتظامی، تحویل کلیه سفارش ها درب ورودی ساختمان خواهد بود مگر مواردی که مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، درخواست حمل طبقات می نمایند.

  مقررات بازگشت و ضمانت کالا

  • تمام کالاها به غیر از موارد ذکر شده در بند1،  مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا می‌شوند.
  • اقلامی که به عنوان هدیه از طرف دکه همراه با سفارش مشتری ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج میشود. مشمول 7 روز ضمانت تعویض نیستند.
  • در صورت خرید با کد تخفیف، پس از نهایی شدن سبد خرید امکان برگرداندن مبلغ وجود ندارد و کد تخفیف باطل می‌شود.

شرایط استفاده از مهلت 7 روزه ضمانت بازگشت کالا

1-کالا ایراد یا اشکال فنی داشته باشد:

  • ضمانت بازگشت کالا، شامل اشکال فنی و ظاهری (مانند شکستگی، خط و خش و مانند آن) و مواردی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد می‌شود، نمی‌شود.
  • حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) پس از تحویل آن، خارج از تعهد ضمانت فوق است.
  • عودت کالا در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به دکه بازگردانده شود.
  • برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • کالاهای دارای گارانتی اصلی به دلیل پلمپ شرکتی فقط در صورت آسیب دیدگی دستگاه هنگام تحویل محصول توسط پست یا تیپاکس دارای ضرب خوردگی و یا شکستگی بوده شامل مهلت 7 روزه ضمانت بازگشت بوده در غیر اینصورت مسئول پاسخگویی به نحوه عملکرد و کارایی دستگاه شرکت گارانتی کننده محصول می باشد .

2-  در صورت مغایرت کالای خریداری شده از نظر مشخصات ظاهری یا فنی با اطلاعات وب‌سایت:

  • وجود مغایرت لازم است حداکثر تا 24 ساعت بعد از دریافت کالا توسط مشتری به فروشگاه اطلاع داده شود.
  • چنانچه ایراد فنی و مغایرت مورد تایید قرار گیرد، ضمن تعویض کالا، هیچ هزینه ای برای ارسال مجدد از مشتریان اخذ نخواهد شد، اما چنانچه ایراد فنی مورد تایید کارشناسان قرار نگیرد، ضمن عودت کالا، هزینه ارسال مجدد از مشتری دریافت خواهد شد و یا مشتری باید شخصاً به فروشگاه مراجعه و کالا را تحویل گیرد.
  • درخواست مشتری در مواردی که تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته‌بندی وجود دارد، تنها به شرط اورجینال بودن کالا یا خارج نشدن از بسته‌بندی اولیه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت در غیر اینصورت باید کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود.
  • ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در سایت و فاکتور سفارش است. لذا به استناد به عکس محصولات و … نمیتوان اعلام مغایرت نمود.

4-در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:

  • باید حداکثر تا 24 ساعت پس از دریافت کالا، دکه را مطلع سازید.
  • آسیب دیدگی کالا در حین حمل و نقل باید به تأیید شرکت حمل کننده سفارش برسد.
  • بسته بندی کالا مخدوش و یا نوشته اضافه بر روی کالا نباشد در غیر اینصورت امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • در صورتی که مشتری در موقع تحویل گرفتن کالا آسیب را مشاهده کند، می‌تواند از تحویل آن امتناع کرده و به دکه بازگرداند.

پس از رسیدن و دریافت کالا، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

  • کارشناسان ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. در صورت تایید ایراد و آسیب فیزیکی، در صورتی که کالا در انبار موجود باشد، کالا تعویض خواهد شد و در غیر اینصورت، امکان تعویض وجود ندارد و بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا مبلغ به حساب مشتری مرجوع می‌شود. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت کرده و برای کالای ارزان‌تر، دکه تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.
  • اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و دکه در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا (درج شده در فاکتور) به مشتری را می‌پذیرد.
  • پس از دریافت و پذیرش کالا توسط دکه ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان، به طور میانگین 72 ساعت کاری زمان خواهد برد.
  • از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 72 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  • ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی دکه است.
4 دیدگاه
  1. باسلام من دوتانوارقندسفارش دادم اشتباهی به جایی 670000ریال 6700000واریزشده من چکارکنم

  2. من یک دستگاه قهوه ساز دلونگی مدل EC685 روز پنج شنبه هفته گذشته صبح سفارش دادم و بعد از ظهر هم تحویل گرفتم. دیشب که دستگاه رو باز و راه اندازی کردم. مشکل قطعی در چراغ روشن خاموش رو داشتم. یکبار اتفاقی دستگاه روشن شد و قهوه درست کرد. ولی بعد از آن ، مجددا دیگر روشن نشد. شماره لطفا من را راهنمایی کنید. ارادتمند زحمات سایت دکه هستم.

    1. به همکاران پشتیبانی اطلاع داده شد در اسرع وقت باهاتون تماس میگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *