راهنمای خرید اسپرسوساز خانگی

خرید قهوه ساز این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. خرید قهوه ساز خوب یکی از دغدغه های اهل قهوه است و این سوال که ” قهوه ساز خوب چی بخرم ” یکی از سوالاتی است که همه افراد وقتی به دنبال خرید قهوه ساز هستند از خود خواهند پرسید. برای همین سریعا شروع به جستجو در گوگل می‌کنند تا تمامی نکاتی که باید برای خرید یک قهوه ساز خوب به آنها توجه کنند را به دست آورده و با برندهای معتبر قهوه ساز دستی و برقی آشنا شوند.

در ادامه توضیحاتی برای راهنمایی خرید اسپرسوساز خانگی را باهم مرور میکنیم:

انواع دستگاه را بشناسید:

  • دستی: اسپرسوساز دستی مهارت زیادی لازم دارد تا قهوه‌ خوبی به دست‌تان بدهد. درواقع شما یکی از اجزای دم‌آوری قهوه می‌شوید و با تکرار و تمرین، فوت‌وفن آن را یاد می‌گیرید. این مدل‌ها درعوض کوچک و جمع‌جورند و جای زیادی در آشپزخانه نمی‌گیرند.
  • نیمه اتوماتیک: متداول‌ترین مدل اسپرسوساز است که در آن پمپ دم‌آوری الکتریکی وجود دارد و کاربر به‌صورت دستی آن را روشن و خاموش می‌کند.
  • کاملا اتوماتیک: این ماشین‌ها صفر تا صد کار را خودشان به‌تنهایی انجام می‌دهند و شما فقط یک فنجان قهوه تحویل می‌گیرید. ماشین‌های کاملا اتوماتیک آسیاب قهوه دارند و کار دم‌آوری قهوه را کاملا خودکار انجام می‌دهند.

دستگاه اسپرسوسازی که می‌خرید، می‌تواند بخش‌های اضافه‌ای داشته باشد که جذابیت و کاربرد آن را بیشتر کند:

  • آسیاب قهوه داخلی: قهوه‌ای که همان لحظه آسیاب می‌شود، کیفیت نهایی را حسابی بالا می‌برد. پس اگر دستگاه شما آسیاب هم داشته باشد، کاربرد بیشتری دارد. ضمن این‌که بخش دیگری از آشپزخانه با دستگاه آسیاب قهوه اشغال نمی‌شود و فقط یک ماشین روی کابینت قرار می‌گیرد. خرید آسیاب جداگانه هزینه‌ جداگانه‌ای هم می‌طلبد.
  • فیلتر آب: کیفیت و مزه آب روی طعم نهایی قهوه تاثیر زیادی دارد. پس وقتی اسپرسوسازی می‌خرید که فیلتر آب دارد، خیال‌تان راحت است که کیفیت قهوه تحت‌تاثیر کیفیت آب قرار نمی‌گیرد.
  • وارمر یا سیستم گرم نگه‌ داشتن فنجان: بعضی از مدل‌ها وارمر دارند و لیوان قهوه را گرم نگه می‌دارند.
  • امکان برنامه‌ریزی در تنظیمات: در بعضی از ماشین‌های اسپرسوساز امکان برنامه‌ریزی جداگانه وجود دارد. به این ترتیب هر کدام از افراد خانواده می‌توانند برنامه‌ موردنظر خودشان را به دستگاه بدهند.

میتوانید جزییات بیشتری مثل سینی چکه‌گیر، سیستم خاموشی خودکار، تولید کف شیر، نشان‌گر سطح آب، نازل بخار و مخزن شیر. این موارد را هم در نظر داشته باشید.

حالا ببینید با اسپرسوساز چه مدل قهوه‌ای می‌توانید آماده کنید:

  • اسپرسو: قهوه خالصی که از اسپرسوساز بیرون می‌آید و راهی فنجان می‌شود. خیلی از قهوه‌خورها همین طعم طبیعی قهوه را به همه چیز ترجیح می‌دهند.
  • ماکیاتو: اگر روی شات اسپرسو کمی شیر کف‌دار و فومی که از نازل بخار دستگاه بیرون آمده، بریزید، نتیجه‌ نهایی یک فنجان ماکیاتو است.
  • کاپوچینو: فرق کاپوچینو و ماکیاتو در مقدار شیر آنهاست. شیر در ماکیاتو خیلی کم است، اما در کاپوچینو سهم بیشتری دارد. خیلی‌ها اسپرسوساز را برای درست کردن کاپوچینو باکیفیت می‌خرند.
  • لاته: لاته نسبت به کاپوچینو شیر کم‌تر اما لایه‌ فوم نازک‌تری دارد.
  • موکا: موکا درواقع کاپوچینویی‌ست که به آن شکلات اضافه می‌کنید.

البته همه‌ دستگاه‌های اسپرسوساز امکان تهیه این قهوه‌ها را به شما نمی‌دهند و تهیه انواع قهوه بستگی به ویژگی‌های دستگاه دارد.

فضای آشپزخانه‌تان چقدر است؟

آشپزخانه‌های خیلی بزرگ و مجهز بیشتر در فیلم‌ها دیده می‌شوند. واقعیت این است که بیشتر ما در آپارتمان‌هایی با فضای محدود زندگی می‌کنیم. آشپزخانه شما چقدر فضای خالی دارد؟ دستگاه کوچک لازم دارید یا برای اسپرسوساز بزرگ هم جا دارید؟ فراموش نکنید در کنار برند، قیمت و کارایی دستگاه، حتما به اندازه‌های آن توجه کنید.

در حال حاضر تنوع برندهای موجود در بازار زیاد نیست، اما همچنان دستگاه‌های باکیفیتی وجود دارد. قیمت اسپرسوساز از حدود ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به حدود ۲۰ میلیون تومان می‌رسد. این قیمت باتوجه به برند، سایز، کارایی و ویژگی‌های دستگاه بالا می‌رود. اگر قبلا دستگاه اسپرسوساز خریده‌اید و از آن راضی هستید، آن را به خوانندگان این مطلب پیشنهاد کنید.

 

برای مشاهده و خرید اسپرسوساز خانگی کلیک کنید